Happy Christian New Year!

 今日からキリスト教暦の新年が始まりますね。聖書日課(Lectionary)もYear Aになります。

 アドベントリースを出してきて、食事の前に三人で祈りました。(ケンは祈っている間の貧乏ゆすりがひどかったけど… どうも落ち着きがない。汗)

 去年はみんも一緒だったのに、と思うとやっぱり切なかったけれど、夫がイザヤ書11章1〜10節を朗読するのを聴きながら、やがてみんとも再会する日が来ることを思い巡らすことができた。イエス様の再臨は、私にとってはみんとの再会のときでもあるのだなぁ、と。もちろん、再臨は新天新地が完成される大いなるときなのだから、あんまり個人的なところに持って行き過ぎるべきではないだろうけど、今年の私にとっては、これはsweetな思いだった。

 IMG_1849


これはBCPからの祈り。
Almighty God, give us grace to cast away the works of darkness, and put on the armor of light, now in the time of this mortal life in which your Son Jesus Christ came to visit us in great humility; that in the last day, when he shall come again in his glorious majesty to judge both the living and the dead, we may rise to the life immortal; through him who lives and reigns with you and the Holy Spirit, one God, now and for ever. Amen.