Bible Gatewayという聖書の検索サイトで、新しく日々のディヴォーショナルをメールで配送してくれるサービスが始まった。まずは2週間、ダラス・ウィラードのことばを送ってくれるとのことだったので、申し込んだら、これが送られてきた。をを。なんてタイムリー。

Dallas Willard Daily Devotional: Solitude

It is a profound truth about human beings that our first area of freedom concerns where we will place our mind. Until solitude and silence have had their effects, our minds will very likely continue to be focused on the wrong things, or on good things in an anxious attitude of trying to dominate them. But as we, through relocating our bodies into solitude, escape and change the inputs that have constantly controlled our thoughts and feelings, we will have additional freedom to place our minds fully upon the great God, his kingdom, and its peace and strength.

This, in turn, will transform our emotional state, and thereby the very condition of our body. Most of those around us will sense that and begin to act differently themselves. The social context will change for the better, and what we have to respond to will be much more in the spirit of the kingdom. I have observed this on many occasions.

Excerpted from Renewing the Christian Mind: Essays, Interviews, and Talks by Dallas Willard.
 

私たちの自由の第一の領域はどこに自分の思いを置くかに関するものだとは、人間についての深淵な真理である。ソリチュードと沈黙がその効力を発揮するまでは、私たちの思いは間違ったものに焦点を合わし続けるだろう。あるいは、なんとかして独占しようと、良いものに焦点を合わし続けるだろう。しかし、身体をソリチュードの中に物理的に移動させることにより、外から入ってきて私たちの思考や感情を絶え間なく支配してきたものから逃れ、思考の中に入ってくるものを変えるとき、自分の思いを偉大なる神と神の国、そしてその平安と力の上に完全に置くというさらなる自由を持つようになる。

そして今度はそれが、私たちの感情の状態を変容し、それによって私たちの身体の状態そのものまでもが変容される。さらに、私たちの周囲の人たちの多くもそれを察知し、彼らもまた異なる振る舞いをするようになる。そうやって私たちの社会的文脈は良い方向へと変わり、私たちが応答すべきものはもっとずっと御国の霊に沿ったものになる。私はそれを多くの場面で見てきた。

IMG_0219